W Stańczykowie

W Stańczykowie

niedziela, 3 lipca 2016

Skarby z przypadku?

Urlopuję się. Nie nad morzem, ani nad jeziorem, ale w swojej wsi. Pogoda jak z prospektu turystycznego, więc korzystam i cieszę sie wolnymi dniami. Pielę, sadzę, sprzątam, sędziuję w domowych bójkach... ot taki typowy urlop matki polki.
Może mąż (domator) zlituje się nad rodziną i zabierze ją gdzieś w siną dal??? Może...

W oczekiwaniu na wyjazd poza granice powiatu zupełnie od niechcenia wybrałam się z mężem do miasta w celu dokonania zakupów żywności dla głodnej brygady.Kiedy w żółwim tempie, w samochodzie bez klimatyzacji przemierzaliśmy małe pasłęckie uliczki zobaczyłam śliczną panią obładowaną skarbami zmierzającą w stronę śmietnika. Oczy mi się zaświeciły. Zatrzymałam się i od słowa do słowa, owa pani obdarowała mnie tymi o to cudami.


Kiedy pakowałam rzeczy do bagażnika, mąż skwitował: a widzisz, a gdybyś była na wczasach,to takie szczęście by cię ominęło...
Ktoś powie: przypadek, szczęście, a ja wiem, że los chciał, aby te rzeczy trafiły w moje ręce, a nie do śmietnika.
W naszym domu pozostaną z nami na długo. O takie diamenty trzeba dbać.


Każda z rzeczy jest jedyna, niepowtarzalna i cieszy mnie niesamowicie, ale ten słój jest moim faworytem.
Ten kształt, ten kolor, wielkość. Idealny.


Już tego samego dnia, część rzeczy znalazła swoje miejsce w Stańczykowie.


A propo znalezionych skarbów, to ten stołeczek także jest spod śmietnika. Stały dwa nieboraki w pobliżu mojego rodzinnego domu to przygarnęłam...





To co dla jednych wydaje się niczym, dla innych jest złotem.
Piękno tkwi w oczach patrzącego.



Dziękuję nieznajomej Pani, że zechciała podarować mi tyle perełek.
Pozdrawiam. niesmowicie szczęśliwa Marta

18 komentarzy:

  1. Piękno tkwi w oczach patrzącego - jak trafiłaś w sedno idealnnie :)
    Twoje skarby są baaaardzo w moim guście i szczerze Ci zazdroszczę takich łupów. Cieszą oczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj cieszą i to bardzo. Zerkam na te łupy i mordka mi się śmieje :)

      Usuń
  2. Moim absolutnym faworytem jest to duże gliniane naczynie. Prosimy o więcej wpisów ogrodowych, ja właśnie raczkuję w kwestii zakładania własnego ogrodu, jesteś dla mnie niewyczerpaną skarbnicą inspiracji. Pozdrawiam ciepło. Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękuję za odwiedziny. W glinianym naczyniu chwilowo zamieszkało małe drzewko na nóżce- wraz z starą ramą i konewką prezentuje się pinterestowo :) pozdrawiam Marta

      Usuń
  3. No nie wierze...i zazdroszczę...no kurcze zazdroszczę Ci na prawdę. Piękne rzeczy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mika mi do tej pory jest trudno w to uwierzyć :)dzięki :) Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Marta...to się nazywa mieć dużo szczęścia :-D ...piękne skarby:-)...aż dziw, że na śmietnik szły;-)...pięknie Marta masz...w domu wakacyjnie...super zasłonki w pasy wypatrzyłam:-)...na zewn. sielsko...domek nieustannie mnie zachwyca:-)...pozdr. B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beciu dziekuję :) faktycznie zasłony w pasy zawisły w związku z sezonem letnim ;) Tak ostatnio analizowałam style,ogrody to co mi się podoba, w czym się dobrze czuję i "sielsko" wygrywa. Zachwycam się liniami prostymi, monotematycznymi ogrodami, ale mój musi być kolorowy, zmienny, pełny. Pozdrawiam cieplutko. Buziaki!

      Usuń
  5. No Moja Droga skarby zdobyłaś wspaniałe. A jeżeli chodzi o Twój blog to przejrzałam wpisy do roku 2014 i jestem zauroczona więc jesteś na mojej liście ciągłego zaglądania . Pozdrawiam i zapraszam do mnie :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo dziękuję bardzo. Fajnie, że zechciało ci się tak daleko sięgnąć w bloga. Zapraszam serdecznie. Pozdrawiam Marta

      Usuń
  6. O kurka wodna 😀 boskie skarby
    Pozdrawia
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś o kurka, ale mi się trafiło- myślę za każdym razem jak na nie patrzę :) pozdrawiam!

      Usuń
  7. fajnie mieć takie oryginały w domu :)turkusowy baniak rewelacjanej
    pozdrowienia z wietrznej Krynicy :)
    agade
    PS Dla mnien też proszę wiecej wspisó ogrodowych z rozkładem rabat na czynniki pierwsze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Marta, J E S T E M W S Z O K U !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ależ miałaś farta. TAKIE CUDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ogromnie się cieszę, że trafił w Twoje ręce :) Pozdrawiam i marzę o tym, aby kiedyś znaleźć się w tym ZACZAROWANYM MIEJSCU, jakim jest STAŃCZYKOWO :) Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nelli jesteś tak blisko-nic nie stoi na przeszkodzie, aby przyjechać :)pozdrawiam cała waszą gromadkę :)

      Usuń
  9. Oj skarby prawdziwe !!!! Ja muszę po mojej wsi rozpuścić wieści, że chętnie przygarnę takie cuda :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę powodzenia w poszukiwaniach. Myślę, że na wsiach niejeden skarb czeka na odkrycie.Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. niestety moje balony trafily na smietnik zanim zdarzylam zaprotestowac ;/ zazdroszcze

    OdpowiedzUsuń